HÍRLEVÉL       Név:     E-mail cím:      
Termék ajánlatunk

    Hírek, infók

    Publikációk

    Külhoni ételek

Nassoló közösség

Játékok


         





      VepyFit
      Gabonapelyhek
      Gabonapárnácskák
      Kölesdukát
      Hajdinamedálok
      Puffasztott szeletek
Termékeink     


      Cégünk
      Adatvédelem
Impresszum     




Google PageRank

Készítette:
Quadro Byte Zrt.


  A kakaó jótékony hatása
Az egész világon növekszik az átlagos életkor, ami azt is jelenti, hogy a világon egyre inkább öregszenek a társadalmak. Az orvosoknak egyre több alkalommal kell kezelniük az öregkori elbutulással járó eseteket, a kutatók egyre-másra keresik azokat a módszereket, amelyek segítségével az agyi működés sokkal jobbá tehető. Az egyik potenciális forrás lehet ebben a segítségben a flavonoidok családjába tartozó flavanol, amelyek a kakaóbabban található antioxidánsok, amelyek képesek növelni a vér áramlását az agyban.
A vizsgálat során két fiatal nőnek adtak kakaót, majd különféle összetett feladatok elvégzését kérték tőlük, miközben MRI (mágneses rezonanciás képalkotás) segítségével figyelték az agy munkáját. Az egyik fiatal nőnek magas flavanoltartalmú kakaót adtak, nála jelentősen megnőtt az agyban a véráramlás, míg a másik nő csupán kakaóízű italt kapott, de nála nem tudtak megfigyelni ilyen jellegű változásokat. A véráramlás növekedése biztató lehet az időskori dementia kezelésénél, hiszen az elbutulást éppen az jellemzi, hogy a csökken a vér áramlása az agyban, illetőleg nem működik megfelelően a szervezet érrendszere. A következő lépés az - Ian MacDonald, az angliai Nottingham Egyetem professzora, a jelenlegi kutatás vezetője szerint -, hogy az egészséges résztvevőknél tapasztalt jótékony hatást azoknál is letesztelik, akiknek az agyi véráramlása nem megfelelő.

Norman Hollenberg, a Harvard orvosi fakultásának professzora hasonló tapasztalatokról számolt be mégpedig Panamából. Az ottani Cuna törzs tagjai különösen kedvelik a kakaóbabból készült italt, és náluk is megfigyelhető az ital egészségre gyakorolt hatása. Az üzletekben kapható kakaó azonban alacsony flavanoltartalmú, a gyártás során ugyanis eltávolítják ezeket az összetevőket, mivel keserű ízt kölcsönöznek a termékeknek. Norman Hollenberg azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ez nem jelenti azt, hogy mindannyiunknak rá kellene szoknia a csokoládéra. A csokoládé élvezeti cikk, és soha nem válik belőle egészséges étel, mivel magas a kalóriatartalma és kevés tápanyag van benne. Hollenberg egyébként tanulmányozta a cunák életét, ugyanis a törzs életében ismeretlen fogalom a magas vérnyomás. Amikor azonban a törzs egyes tagjai a városba költöztek a szigetükről, akkor emelkedett a vérnyomásuk. Életükben a legnagyobb változás a kakaófogyasztásban volt. A szigetükön a flavanolokban gazdag kakaót, míg a városban az élelmiszeripar által előállított, cukros levet itták. Az alacsony vérnyomás mellett még a dementia hiánya is jellemző a cunákra.


Végeztek kísérletet az egyik jellegzetes flavanollal, az epichatechinnel. Ennek a vegyületnek a hatására az egerek sokkal könnyebben kitaláltak a labirintusból, illetve hosszabb ideig emlékeztek a jó megoldásra. A vizsgálatok szerint az epichatechin hatással van a hippocampusra, az agynak arra a területére, amely kulcsfontosságú a memória szempontjából. Egy másik jelentés szerint azok a holland idős emberek, akik naponta egyharmad táblacsokit fogyasztottak naponta hosszabb időn keresztül, azoknak alacsonyabb lett a vérnyomásuk. Mindazonáltal túl korai volna még messzemenő következtetéseket levonni a csoki áldásos hatásáról.


Az Egyesült Államokban a nagyobb csokoládégyártók már reklámozzák a magas flavanoltartalmú étcsokoládéikat.



  Forrás: Elixír magazin

  Kapcsolódó Link: Elixír.hu   





Iratkozz fel hírlevelünkre!
Név:
E-mail:

    Tudta-e, hogy:
hogy a Vepy a natúr corn flakes nevű termékével 2004-ben jelent meg?

» Lap tetjére «